Sunday 13 November 2011


INSTRUMEN PENTAKSIRAN STANDARD PRESTASI
BAHASA MALAYSIA TAHUN 1

NAMA: ................................................................     TARIKH: ............................

KELAS: .............................................

RUJUKAN: B3 DB1 E1, B3 DB1 E2

ARAHAN: Baca dan fahami petikan ini, jawab soalan dengan betul.

 

Nama kucing saya Mimi.
Bulu badan kucing saya putih dan gebu.
Kucing saya comel.
Kucing saya suka makan ikan dan minum susu.
Kucing saya pandai tangkap tikus.


 
1.   Apakah nama kucing kamu ?
Nama kucing saya ialah _________________.

2.   Apakah warna bulu badan Mimi?
Warna bulu badan Mimi ialah _________________.

3.   Apakah yang Mimi suka makan dan minum?
Mimi suka makan _________________ dan minum _________________.

4.   Mimi pandai buat apa?
Mimi pandai _________________.


No comments:

Post a Comment